Tautan Kasih Aidilfitri

Monday, September 28, 2009


Pada 26 September 2009, Persatuan Bekas-bekas Pelajar Sekolah Menengah agama Bugisiah Tampok atau Alumni SMABT telah mengadakan Program tautan Kasih Aidilfitri di SMA Bugisiah. Bermula pada pukul 8.00 pagi.


Program ini merupakan program yang pertama dilaksanakan sejak penubuhannya. Ia bertujuan untuk mengumpul kembali bekas-bekas pelajar SMABT yang telah tamat belajar dari sekolah tersebut. Selain itu juga, ia bertujuan untuk melantik ahli jawatankuasa tetap setelah segala penubuhannya itu dilaksanakan oleh oleh ahli jawatankuasa penaja. Hampir 200 orang telah hadir bagi memeriahkan program tersebut.

Program dimulakan dengan sesi pendaftaran ahli, kemudian ucapan dari pengetua Ustaz Sulaiman bin Abdullah seterusnya mesyuarat agung dimulakan. Setelah selesai pembentangan laporan selesai, pembubaran telah dilakukan. Akan tetapi, ada cadangan untuk dikekalkan. Maka ahli jawatankuasa penaja kekal menjadi ahli jawatankuasa yang sebenar.
Setelah selesai mesyuarat agung, semua hadirin dijemput untuk menjamu selera. Program tamat pada pukul 1.00 tengah hari dan majlis bersurai.


sehari sebelum majlis












Labels:

0 comments: